Resultaten en Bio's Marjory en Martijn
Behaalde resultaten:
General Management
- Samen met diverse Management Teams bedrijfsstrategieën bedacht en uitgevoerd:
- Dubbele omzet groei percentages
- Marktaandeel winstgevend vergroot
- Effectieve analyses en cijfermatig inzicht voor DGA en Management Teams:
- Onderbouwde strategische besluitvorming
- Gerichte marketing- en sales-plannen
-Als kritische sparringpartner ondernemers geholpen met:
- Inspiratie en frisse kijk op het bedrijf
- Juiste focus en weloverwogen keuzes
- Energie & plezier!
Organisatie
- Meerdere succesvolle turn-arounds begeleid in B2B en retail.
- Succesvolle professionalisering – teams gebouwd & cultuurverandering teweeg gebracht
- Betere processen en samenwerking tussen teams
- Inspiratie en motivatie
- Verlaging van het personeelsverloop met 30%
- Vergroten van effectiviteit van een Binnendienst:
- Processen versimpeld en vastgelegd
- (Gedeeltelijke) automatisering van contractafhandeling en uitbetaling
- Tijdsbesparing van 2 uur per contract
Marketing
-Geslaagde introducties van nieuwe concepten/merken die zorgden voor 10-15% extra omzet.
-Succesvolle nationale campagnes/promoties ontwikkeld:
- Bezoekersaantallen: +10%
- Aantal kopende klanten: +11%
- Brand awareness: verdubbeld
-Merk herpositioneringen, resulterend in 10%pt distributie stijging en 17% omzetgroei
- Nieuwe huisstijl en websites
- Communicatie campagnes (incl. digitaal)
- Samplingcampagnes
Sales
- Gerichte sales plannen en verhoogde effectiviteit van accountmanagement:
- Markt- en klant-segmentatie geïmplementeer
- Betere samenwerking met klant
- Omzetgroei van 18%, en buitendienst bezoeken van 3 naar 10 per dag
- Category Management opgezet en ingericht:
- Assortimentsoptimalisatie per klant
- Tailor-made promotioneel programma per klant
- Verbeterde ROI op promoties
Marjory Kwakernaak-Bloem
Ik ben een all-round commerciële-professional met meer dan 20 jaar werkervaring in General Management, Marketing & Sales in de FMCG branche. Door mijn ervaring in zowel operationele als strategische rollen bij grote en kleine bedrijven, kan ik snel schakelen tussen visie, strategische plannen en operationele implementatie.
In mijn laatste rol als Adjunct Directeur was ik verantwoordelijk voor het aansturen van een groot team en het vormgeven van een nieuwe Sales Operatie. Groeiplannen, reorganisaties, professionaliseringsslagen en cultuur- en gedragsveranderings-trajecten waren hiervan onderdeel. De laatste jaren zet ik mijn opgedane kennis en expertise in bij bedrijven in verschillende branches. Ik haal energie uit het verder helpen van ondernemers en bedrijven die willen groeien; samen richting voor de toekomst bepalen, plannen uitvoeren en resultaten boeken.
Ik heb impact door eenvoud te brengen in complexe vraagstukken, en met simpele en praktische oplossingen processen te verbeteren en groei te bewerkstelligen. Ik doe dit door te luisteren, vragen te stellen en inzichten te leveren die leiden tot een gedegen plan en bereikbare resultaten. Open, transparant, praktisch en resultaatgericht.
Door mijn rustige en analytische natuur ben ik een betrouwbaar klankbord voor ondernemers die een toekomstvisie willen ontwikkelen.
Mijn aandachtsgebieden
-(Commerciële) Strategie, Management & Organisatie advies
-Strategische Analytische marketing (SAM)
-Merkpositionering
Martijn Hol
De afgelopen 25 jaar heb ik mijn ervaring opgedaan bij een mix van grotere en kleinere bedrijven (internationaal en nationaal) in diverse commerciële- en eindverantwoordelijke rollen. Begonnen in de retail als commercieel trainee ben ik via verschillende posities in verschillende branches uiteindelijk doorgegroeid tot Managing Director Benelux.
Hierbij heb veel ervaring opgedaan in algemeen management, marketing en branding, omzet verhogen, veranderingsprocessen uitvoeren en de financiële kant van de organisatie. Kortom – zaken voor elkaar krijgen!
De afgelopen jaren heb ik me als sparringpartner vooral gefocust op het ondersteunen en begeleiden van ondernemers om hun bedrijf nog beter op de rit te krijgen of versneld te laten groeien. Het startpunt hiervan was eigenlijk in alle gevallen wel door eerst overzicht en inzicht te brengen. Ondernemers worden te vaak opgeslokt in de dagelijkse gang van zaken om hier de tijd voor te nemen.
Mijn sterke kanten liggen op het gebied van klant- en resultaatgerichte strategie ontwikkeling en implementatie, team ontwikkeling, goede analyses en verbanden leggen en veranderingsmanagement. Daarnaast weet ik ook de juiste vragen te stellen waardoor we snel tot de kern kunnen komen.
Ik geloof ook niet in opgeven: als iets linksom niet lukt - proberen we het rechtsom, en als dat niet lukt graven we gewoon een tunnel! Veel is uiteindelijk altijd mogelijk – en ik vind het leuk die juiste weg te vinden!
Mijn aandachtsgebieden
-General Management & Organisatie advies
-Commerciële Strategie
-Strategie vertalen naar operatie